torsdag 17 december 2009

Loppis, bvc besök & teater


Idag tog Lilly och jag en sväng till mina föräldrar innan vi var till BVC. Vi passade på att gå på Hela människan och fynda lite, de har halva priset på allt den här veckan. Jag hade sån tur att jag hittade skidor och stavar till både Ida och Gustav och för det betalade jag 55kr! Det kan man kalla fynd tycker jag. Nu blir det skidåkning hela helgen!

På BVC var det dags för matsamtal för nu får Lillsan börja äta så smått. Potatis, palsternacka, morot och majs blir det till att börja med. Vi ska även prova smörgåsrån redan nu, det antar jag kommer passa henne utmärkt, för hon var ju så sugen på lussekatten.

Lilly är nu 62cm lång och väger 6400g. Hon hade inte gått upp riktigt som hon ska, ligger på kurvan under den hon följt. Det är ingen fara utan vi ska avvakta en månad till för att se om hon fortsätter att dala på kurvan.

Stefan jämför mig åter igen med en gammal sinko. Han säger att det bara är gammal surmjölk Lillsan får av mig!
.
Ikväll har vi varit på teater på skolan, Lilly tyckte det var så läskigt och otäckt när publiken applåderade, först darrade underläppen sedan blev det vrålskri så jag fick gå ut. Efter teatern var det utställning i klassrummen för att visa vad barnen gjort den här terminen.
.
När vi kom hem hade Lilly fått ett paket från Gunbritt som innehöll jättesöta vantar och sockor som hon hade stickat. Tack så mkt snälla du!

2 kommentarer:

gunbritt sa...

jag hoppas att de passade,säg till om du vill att jag ska sticka flera.der gör jag så gärna.kram från mej

Marika sa...

hon börjar bli stor lillskruttan!!! Visst är det härligt med snön! Om en timme hämtar jag alla mina ungar för jullov och då kan de åka hur mycket de vill om dagarna. Det är inte ofta de kan leka i snön på jullovet