lördag 15 november 2008

Saffransmuffins


Idag har jag jobbat, när jag kom hem bakade jag Saffransmuffins och här får ni receptet på dem. Receptet går bra att halvera.

Saffransmuffins 24st

200g smör
1dl mjölk
4ägg
4dl socker
6dl vetemjöl
3tsk bakpulver
3tsk vaniljsocker
2 paket saffran
1tsk socker

Lite florsocker att sikta över
Smält smöret, vispa ägg och socker pösigt.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker.

Stöt saffran och lite socker i en mortel till ett fint pulver.
Häll mjölken i det smälta smöret och tillsätt saffranet.
Rör ner mjölblandningen och smörblandningen i äggsmeten.

Fyll smeten i muffinsformar på muffinsplåt. Grädda i ca 15 min i 200graders ugn.
Sikta över florsocker när muffinsen svalnat lite.

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Dom var väääldigt goda, Anna! Jag ska prova att baka dom till advent.

Nallebr.. sa...

duktiga du!! låter smarrigt!!
har lite frågor till dig på min blogg:)

Leah Gavelli sa...

Dom ser gooooda ut :)