fredag 24 april 2009

Trevlig helg!


Själv ska jag jobba hela helgen, med början nu i eftermiddag. Jag hoppas jag kan kravla på och klara den här helgen med.

Var till MVC igår och lyssnade på bebisens hjärta för första gången, hjärtljuden låg på 145, men barnmorskan fick kämpa länge innan hon kunde lyssna ordentligt, för busiga bebben höll på att slå kullerbyttor och flytta sig hela tiden.

Hon tog även en massa prover på mig och nu var mitt järnvärde nere på 105, så det har inte blivit bättre med järntabletter. Dessutom var både blodsocker och blodtryck lågt. Så hon förstod att jag är väldigt trött.

Idag har jag bakat lite, fick beställning på kladdchokladmuffins av Gurran, så såna fick det bli och lite mandelmassemuffins till oss andra. Barnmorskan tyckte det var bra om jag skulle ha något sött stå vid sängen att äta innan jag kliver upp, så jag får väl börja dagen med lite muffins då!

2 kommentarer:

Nallebr.. sa...

låter väll inte helt fel att börja dagen med en muffins...hoppas du överlever helgen så ses vi på måndag.. vi ses hemma hos mig först M kommer hit så åker vi och käkar vid 18.00.. blir det bra??

Yvonne sa...

Verkar vara en pigg liten krabat där inne *L*.
Självklart så ska du komma och äta glass! Vilken är din favoritsort?