söndag 2 augusti 2009

Filten, fötter och full fart i magen

Så här blev filten som jag har virkat till bebben. 63 rutor som tog ca 15 min vardera att virka. Ev ska jag virka en spetskant runt oxå om jag hittar något fint mönster.

Idag har jag varit helt slut. Mina fötter har svullnat upp till elefantstorlek, så jag kan knappt stå på dem. Jag skulle verkligen vilja att bebisen kom ut nu, men jag har inte kännt någonting som skulle kunna vara ett tecken på det. Tänk om jag får gå över 14dar, då är det mer än 3 veckor kvar, fy sjutton. Bebisen slänger sig fortfarande från sida till sida och inatt hade den antagligen party i magen för jag vaknade fler ggr av att den levde rövare där inne.

5 kommentarer:

Nallebr.. sa...

ååå så fin den blev!!! blir så sugen på att virka en kudde till mollys säng!! få se 15 min per ruta låter ju ok... ja se till att lilla bebisen kommer ut nu är såå nyfiken på vad det blir:)

Hanna sa...

Jättegullig filt! Lycka till med förlossning och lillbebis!
Kram Hanna

Anonym sa...

vad fin den blev,hoppas att du slipper gå över tiden.

Erika sa...

Men va fin den blev, va duktig du är! Det där med elefant-fötter känner jag igen. Fungerar dock ganska bra med stödstrumpor, även om man ser ut som en gammal tant i dem. Kram!

Anonym sa...

Hej syrran :-)
Snyggt, ska filten vara i vagnen och/eller i spjälsängen? Nio dagar kvar och bebisen på bloggbilden ser ut att snurra på likt en karusell. Känner du igen "buset" från när Ida och Gustav låg i din mage? Väntar med spänning på den lilla krabaten...
KRAM!