fredag 12 februari 2010

Äntligen helg


Tänk vad jag uppskattar helgerna nu när jag är hemma med Lilly. Det är så skönt när Stefan är ledig och vi är hemma tillsammans hela familjen. I dag ska vi ta en tur till badhuset med barnen, det ska bli så kul. Jag har tänkt att jag ska hinna simma 40 längder också, jag vill ner mina sista 3 kg som envist hänger kvar sedan viktuppgången (26kg) när jag väntade Lilly. Måste erkänna att jag är lite lat, jag hatar att träna, så de kilon jag gått ner har jag tappat ändå.

I går var jag och Lillan till mina föräldrar medans de stora barnen gick långdag. Vi var till loppisen i Heby, fyndade en ny kökslampa och några skålar. Vi fikade där och de hade bakat jättegoda små semlor.

Bilden är tagen på mina föräldrars balkong. Istapparna går nästan ner till balkongräcket. På porten in i huset har vaktmästaren skrivit en varning om att inte titta ut från balkongen. Några istappar ramlade ner i går. Det var en riktig smäll när de slog i backen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du nämner goda semlor = finns på Hela Människan i Heby som har öppet torsdag och fredag 10-15 lördag 11-14 VÄLKOMNA dit igen.
Vaktmästaren i pappas hus borde nog läsa lagtext och skyldigheter, kan bli kostsamt ifall någon skadar sig i samband med istappsfall :-( Har du simmat dina längder idag då lillasyster...
KRAM och trevlig helg!

Anonym sa...

Läckra istappar-vacker bild !
Diddi

angelica sa...

Väldigt fina istappar men ändå lite läskigt. Vi har också meterlånga istappar utan för våra fönster.