måndag 15 februari 2010

Härligt väder

I går var vi till mammas stuga och tittade till. Det var så vackert väder och solen värmde faktiskt! Ungarna åkte spark och grävde en snötunnel. Vi gick till vedboden och hämtade lite småved och tände en eld där vi grillade korv, fast jag tror korven blev mer eldad en grillad :) Tänk vad gott det är med grillad korv när man är ute på vintern. Lilly fick smaka korvbröd och lite varm saft, smaskens tyckte hon.

Idag har storbarnen haft studiedag, åhhh vad skönt det är att slippa passa bussen på morgonen. Vi lääääängtar till sportlovet, det ska bli så skönt. Få se vad vi hittar på då, jag är sugen på en tur till Naturhistoriska igen och det tror jag barnen också skulle tycka va skoj.

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Mysigt att grilla korv i finvädret. Nu står det inte på förrän våren är här...härligt!
Jag är ledig ons-tors nästa vecka, om vi skulle hitta på nåt. Lunch låter bra, tycker jag. Kram

Maria sa...

Korvcorncare lät utmärkt. Funderar skarpt på att ha en korvvecka. Stackars Tindra....hon gillar inte ens att vi har korv en dag i veckan. Och hennes pappa som är uppvuxen med "nästan" bara korv. Ha det bra!

Marika sa...

Mysigt att grilla korv. Vi hade också finväder i söndags.
Nog är jag envis allt :) Men i dag har jag skjutsat gubben til jobbet på morgonen så jag kan ta bilen till kyrkis istället. Det var lite väl att promenera den biten kände jag. :D

Erika sa...

Visst är det skönt att solen äntligen börjar värma och visst är det så att korv smakar som bäst en vinterdag med solsken och öppen eld! Kram kram