söndag 6 juli 2008

Power meet





Igår morse samlades vi några stycken kl 7.00 för att ha sällskap till Västerås och Powermeet. Vi slog upp ett litet läger med 2 partytält och det var nog tur det för som vanligt när Anna ska ut på någonting så blir det dåligt väder. Det var kallt och det kom regnskurar men inne i partytältet var det varmt och skönt faktiskt.

Nästa år ska jag testa ett nytt trick, det är att ta med mig vinterjackor vart vi en ska. Absolut inga sommarkläder eller badkläder. För är jag förberedd på kallt borde det kanske bli varmt. Ja, det kan vara värt att pröva iallafall.

Vi hade iallafall en jättetrevlig dag ute på flygfältet. Ingela och jag gick omkring med tjejerna och shoppade på marknaden, det är så kul att kolla på alla människor, en del är så fint klädda i 50-60tals kläder. Sedan grillade vi korv och åt kycklingsallad i tältet. Tack snälla Olle & Kerstin som lät oss ockupera deras tält! Men vi fick ju rum allihop och det gav även lite värme.
.
Vi hade 2 väldigt trötta barn i bilen hem, de slocknade strax utanför Västerås och vi var hemma 00.30.
.
Idag har vi haft besök av Linda med familj, skoj för pojkarna att leka lite. De hoppade studsmatta och blåste såpbubblor för fulla muggar, medan vi vuxna smällde i oss glass, maränger, jordgubbar och chokladsås.

1 kommentar:

Nallebr.. sa...

tack för i dag!!
ja.. åt lite för mycket jag med men det var ju sååå gott!
sov gott