söndag 22 juni 2008

Lördagskväll på Hallen....

Igår var det dags för den stora midsommarfesten i farfar och Kåres maskinhall, över 80 personer samlades där och det bjöds på rostbiff, skinka, potatissallad, bål, vin och öl i överflöd, (tyvärr!)

Vi hade kört dit husvagnen för att jag och barnen skulle sova där och slippa cykla hem tidigt när de blev trötta. Under kvällen blev husvagnen ett tillhåll för småtjejerna som hade "tjejklubb" där inne och inga killar var välkomna. Jag frågade om inte jag kunde få vara med och då svarade lilla Julia som är 4år- Nej, inga tjejmammor får va med. Att jag sedan fick sova på en massa havrekakor och salta pinnar, de får man ta när det är fest.

Det var en jättetrevlig fest med Birger som underhöll med sin gitarr, underbart! Jag älskar att sjunga och när Erika och jag fått lite i oss kan vi inte vara tysta. Vi bytte tonart ungefär 10ggr i varje låt och tyckte själva att vi sjöng väldigt bra.... vem sjunger annars Pippilåten inför en hel grupp människor, önskar En kväll i juni med Berghagen och drar av Lovad vare herren!

Som vanligt tyckte jag att festen slutade för tidigt, kl var ca halv 3, när farfar ledde cykeln hemåt och jag gick in i husvagnen och somnade som en stock tillsammans med Gurran och 25kilo mygg.

Jag ska aldrig dricka mer.....




1 kommentar:

Yvonne sa...

Så trevligt ni verkar ha haft det på eran fest! Visst är det skönt med semester....fast den går väldigt fort, tyvärr.