lördag 7 juni 2008

Dop & 25 årskalas


Idag har det verkligen varit fullt upp. Först jobbade Stefan till 12, då vi hämtade honom och for till stan för att först köpa doppresent och 25års present och sedan hinna till kyrkan till kl 13! Det är tur vi båda är tidsoptimister, men idag hann vi faktiskt till kyrkan i tid. Vi hann till och med köpa jordgubbar på torget efter presentinköpen. Bra gjort på en halvtimme.

Doppresenten köpte vi på den nya barnbutiken i stan, de hade jättemycket fint där faktiskt. Det blev en bok för föräldrarna att skriva om barnet i och en liten blå kappsäck med flygplan på.

Gustav var så rolig i kyrkan, när prästen sa att vi skulle knäppa händerna, så tittade jag på Gustav och då satt han och försökte knäppa med fingrarna! Han trodde att det var det han skulle göra, och det är ju klart roligare att knäppa med fingrarna en att be.

Efter dopet blev vi bjudna på rostbiff med potatissallad och till kaffet 3 olika sorters cheesecake och nougatkladdkaka. Jag som nu inte druckit Cola på 2 veckor fick ett jättesockersug så jag smakade av alla cheesecakes, som var supergoda. Men jag skulle nöjt mig men en sort för sedan mådde jag illa....

Direkt efter dopet for vi till min systerson och firade hans tjej som fyllde 25år. Vi gav henne en Sia ljusstake med ett rosa ljus och en rosa krukros. Där fick vi oxå mat, tandorikyckling med olika sallader och röror och sedan ett stort bord med tårtor och kakor av alla de slag. Supergott och vi klämde i oss lite till förstås, så nu behöver vi inte äta mer den här helgen. Jag fick äntligen se min systers nya kärlek och han verkar väldigt trevlig. Vi träffade även min bror med familj där och deras lilla bebis är så jättesöt, lik mig faktiskt!

Bilden är ifrån igår då vi var till sjön och premiärbadade. Jätteskönt i vattnet men det är så mycket mygg här nu. Efter badet var vi till farfar och farmor och fick god mat, sill, färskpotatis, fläskfilé, tzatsiki och potatissallad. Mumsigt!

Oj oj oj det låter som vi bara äter och äter i våran familj!

3 kommentarer:

Nallebr.. sa...

oj,oj hoppas du har fullt upp av roliga saker:)

Monica sa...

Jag har hunnit bada 5 gånger redan:)
skönt i vattnet skulle kunna ligga där hela dagarna för det e så varmt..

Monica sa...

Förresten du e bjuden på Tupperwareparty på torsdag kl18.30... inge köptvång.. jag bjuder på fika!!