söndag 29 juni 2008

High Chaparral 2008






I onsdags morse for vi iväg ner mot Småland och High Chaparral. En resa på 45 mil, med paus i bl a Gränna förstås. Väl nere på campingen möttes vi av Dogge med familj som tagit upp tältplatser till oss med.

Jag har aldrig frysit så mycket som jag gjorde den första natten så det var bara att köpa fleece filtar till följande nätter, så då blev det mycket skönare. Barnen har inte klagat alls på att det frusit som tur var. Vi vuxna satt länge runt vår lägereld på natten och det var så att det rykte ur munnen när vi pratade, så det var nog ner mot 3 grader ute mitt i natten.

Annars har vi haft det jättebra, förutom vädret förstås. Regnskurar både torsdag och fredag när vi gick i parken. Men ungarna har inte klagat ett dugg på det, så det har gått så bra.

Vi gillar verkligen High Chaparral. Det är så mysigt att gå runt och kolla i parken och på alla människor som lever för cowboylivet och klär sig i tidsenliga kläder. Min favorit där är Wild West Show, en kulisstad där det 2 ggr om dagen spelas teater med mycket pangpang och häftiga stunts. Om ni kollar på bilden högst upp med Gustav på Western arenan så kan jag tala om att skådespelarna gör stunts från alla tak och även ifrån det höga tornet, det är så häftigt. Jag är så imponerad av deras hästar som inte gör en min fast det pangas ordentligt runt dem.

Gustavs favorit är barnens vilda western by, en liten stad där ungarna får leka fritt i små hus.
Ida gillar rånartåget mest, en resa med ånglok runt parken där det blir ett spännande tågrån mitt på resan. Vi har redan bestämt att vi ska åka dit igen nästa år!

4 kommentarer:

Monica sa...

Ni verkar haft det trevligt:) vi hade det kul i borlänge.. förresten johanna sa att dina grejer kommit från tupperware. så jag ska ge dig numret till henne sen..

Nallebr.. sa...

så skoj!! dit ska vi åka när ungarna blir större!!

Yvonne sa...

Vad häftiga ungarna ser ut i sina cowboykläder! Ni verkar ha haft det jätteskoj.

Monica sa...

Ska prata me johanna så hon får komma hit med sakerna.. tror de kostade 273 kr nåt.