torsdag 5 juni 2008

Jag blir tokig...

Jag är så trött på 3 st kvinnor som jag just nu inte kommer överens med alls. De är helt enkelt inte mina bästa vänner just nu och de lär aldrig mera bli det.

Jag är rent ut sagt urless på att de alltid ska bestämma om hur allt ska se ut, jag var så nöjd med mitt arbete och tyckte att jag hade gjort ett bra jobb och då kommer de och bara förstör allt jag jobbat för. Jag tyckte att jag varit snäll som gav dem utrymme under eftermiddagen för att de skulle kunna få känna sig nöjda. Men ingen tackar en för att man är snäll inte.

Hoppas ingen människa tar åt sig av det här nu, för det är nämligen GETTERNA jag pratar om.

Jag hade gjort i ordning en rabatt för 3 veckor sedan, planterat lite blommor och en Salix dvs dvärghängvide. Den hade växt till sig och blivit så fin, tills ungefär för 1h sedan då getterna fick syn på just den av allt som nu växer. Jag hade varit snäll och släppt ut de en stund för de älskar att få komma ut och äta lite gräs och sly. Nu var det bara de att de fick syn på salixen och tyckte att just den behövdes ansas. Det enda som nu är kvar är stammen och några fjuttiga små blad.

7 kommentarer:

Monica sa...

Hahahaha.. lät nästan som om du pratade om människor *S*

Anna sa...

Hm,ja det kanske kan stämma in på nån där med, vem vet, vem vet.....

Yvonne sa...

Men stackars dig Anna...vilka rackare.

fotbollsmorsan sa...

Va tråkigt. Jag har planterat hela kvällen och jag hoppas verkligen att ingen äter upp det. Skulle vara Allis (katten) då.... hi hi hi

Anonym sa...

Hahaha känner sååå med dig just nu.

Vet precis hur det är... Våran getabock har samma inställning till det där med beskärning av mina ömt omhuldade plantor.

Förra året hade jag dragit upp vita aklejor från frö o såg fram emot deras blomning men han käka ju upp alla knopparna innan de hann slå ut...

Nallebr.. sa...

ha,ha trodde det var någon på ditt jobb....

Anonym sa...

vad synd om dina väkter du får passa dom nästa gång