fredag 20 juni 2008

Härligt skön Midsommarafton





Idag kom Anna tidsoptimisten fram igen, på förmiddagen åkte jag och handlade lite som vi glömt, sedan gjorde jag skink och ostpaj, ägg med räkor, potatissallad, grillade kassler, bakade kladdkaka, städade undan på toaletten och band midsommarkransar till ungarna efter mycket tjat. Stefan tror att våra barn när de blir vuxna kommer att skriva en bok som får namnet "Så var det att växa upp med en neurotisk mamma" Men jag hade faktiskt läget under kontroll som alltid, eller? Stefan fixade och donade han med ska tilläggas!
.
Som vanligt så kom det en ordentlig regnskur när vi var vid Gammelgården på midsommarfirandet, det hör liksom lite till. Och som vanligt vägrar Ida bära sin midsommarkrans när vi kommer till firandet och då dök den andra Anna upp igen, alltså den neurotiska. Här har man stressat hela morgonen och plockat blommor kl 23 på kvällen innan, sedan så ska hon inte ha kransen! Tur att kransarna passar fint som bordsdekorationer i allafall.
.
Resten av dagen och kvällen har iallafall varit riktigt skön. Vi har haft mormor, morfar, farmor och farfar här på midsommarmat och det har varit jättetrevligt och alkoholfritt idag!
.
Farfar prövade ungarnas studsmatta och som ni ser så flög de nästan all världens väg, kanske vi ska köpa en studsmatta till farfars födelsedag?
.
Jag vill oxå passa på att gratulera min kära vän Linda som fyller 33 år idag. Tänk, vi har känt varandra i 30 år, det är inte klokt! Synd att vi inte hinner ses så ofta, men jag kommer med present någon dag framöver.

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Oj, vad mycket gott ni ser ut att ha på bordet! Trevlig fortsättning!

Nallebr.. sa...

tack!!!
vi var hos mamma och pappa och där kom det ochså en skur just när dansen skulle börja,
ja tänk va länge vi känt varandra!!!

fotbollsmorsan sa...

Hos oss är det Thomas som är en "neurotisk " pappa han har lika många järn i elden som du... Jag tar det lite lugnare som Ferdinand ungefär... Ska också åka till vår 33 åriga vän nån dag, kunde ju passa på att göra det samtidigt som du.