tisdag 21 juli 2009

Fästingar och förkylningar


Här hemma har vi blivit förkylda vi hostar och snorar om vartannat. Tur att det inte är badväder, för det är svårt att hålla barnen ifrån att bada i poolen. Jag blir lite orolig när jag läser om svininfluensan. I England har de avrådit kvinnor från att bli gravida pga risken att smittas. Tydligen så är man i en av riskgrupperna som gravid. Det känns inte heller så lustigt med tanke på att små bebisar är så känsliga och våran snart kommer.

Usch vi har så mkt fästingar här hemma. I söndagskväll plockade jag av 12 st från våran katt Fritz, äckligt! Då kände jag ändå igenom honom i fredags och plockade bort 5 st. De till och med sitter och suger blod av varandra så plockar man bort en stor har den en liten som sitter på magen.

Till syster yster, kolla min gravidklocka högst upp i bloggen så ser du hur många dagar det är kvar till beräknad födelse. Men jag har gått över med de andra så de får vi räkna med igen.

Inga kommentarer: