onsdag 29 juli 2009

Hur ligger du egentligen lilla bebis?

Idag har jag varit till barnmorskan, hon blev lite fundersam över hur bebisen ligger men efter en stunds klämmande och kännande, tyckte hon nog att huvudet var neråt och att det var fixerat långt ner. Jag är ändå lite orolig nu, för jag vill ju inte föda bebben med rumpan först. Hon tyckte att den var väldigt rörlig och aktiv, den rör sig fortfarande från sida till sida och jag kommer inte ihåg om det var så förut. Men eftersom det är tredje barnet kan det ju vara så att det är rätt så rymligt i mitt bäcken, får hoppas det....

Måste berätta om min senaste dröm oxå, jag drömde inatt att jag var inne på förlossningen men värkarna hade avtagit så jag satt i sängen och läste och Stefan satt i en fåtölj och sov. Rätt som det var åkte bebisen bara ut och jag ropade på Stefan att hämta barnmorskan. Sedan lyfte jag upp bebisen och sa - Hej på dig Albin Hedberg.

Hoppas att det går så lätt, men Albin är ett namn vi verkligen inte ens pratat om så det var så konstigt.

Den här bodyn bara måste jag köpa sedan, passar bra till en bebis vars mamma som bakar muffins stup i kvarten, idag blev det blåbärsmuffins av de stackars små blåbär som hamnade i hinken och inte blev krossade av en stor gravidrumpa i skogen igår.



2 kommentarer:

malin sa...

Haha ja man kan drömma de mest konstiga saker när man är gravid.

Jag drömde att Jerry hade döpt bäbisen (som senare skulle visa sig vara Elin) till Jenny Olsson. Hur arg o besviken var inte jag på honom i drömmen när jag fick höra det på BB. O dessutom fick ungen inte bli för varm så vi kylde ner med isglass... *skrattar*

Du kanske kan börja packa lite smått i huvudet iaf till BB-väskan så du vet på ett ungefär var du har alla grejer du vill ha med dig. Ingen förlossning är ju den andra lik o säkerligen bara för att du är så tvärsäker på att få vänta så bestämmer sig bebben att komma 4 dar före bf. Det gjorde Elin.

Sköt om dig, hoppas att allt är bra med er allihop

Erika sa...

Nu är det inte långt kvar för dig, vi får hoppas att bebisen ändå ligger nedåt. Min bebbe däremot har inte fixerat sig så den kommer nog bli kvar i magen länge..