söndag 27 april 2008

Sömngång & Sovmorgon!


Åh vad skönt det var med sovmorgon idag. Inte fullt lika skönt var det när jag klev upp och upptäckte att ungarna redan var vakna och hela köket var fullt av chokladpuddingsklet. De tyckte att de var väldigt duktiga som fixat "frukost" själva.

Jag har återigen haft en väldigt jobbig natt med sömngång och höll på att slå ihjäl mig inatt igen. Vaknade av att jag slitit ner böcker ur bokhyllan i sovrummet och slagit höger hand och ben ordentligt. Som tur är har vi skruvat fast bokhyllan i väggen annars hade vi aldrig kunnat ha den där. Förra veckan var jag på väg ut genom sovrumsfönstret när Stefan skrek - Vad i helvete håller du på med? Då vaknade jag. Hade då slagit i höger vad riktigt hårt och fick ett tjusigt stort blåmärke. Snart vågar jag inte sova borta för det blir bara värre och värre.

Nog pratat om det. Idag har jag varit ute och kört runt mina föräldrar så de får komma ut lite. Vi var på loppis och där köpte Ida och jag några My little ponys till vår samling. De är ju så söta, vi har runt 35 st nu. Efteråt var vi till sommarstugan och det är så skönt och fint där nu. Känner faktiskt att där skulle jag vilja bo, synd bara att det skulle innebära en hel massa jobb innan det skulle gå att bo där året om, men det skulle det vara värt.

3 kommentarer:

Nallebr.. sa...

ja eran sommar stuga är verkligen underbar...
har många minnen därifrån!!!!

Monica sa...

ojdå lät ju inte så kul med att du går i sömnen.. Hoppas allt e fint annars!

Matilda sa...

Hej! Jag heter Matilda och arbetar på ett stort TV-produktionsbolag. Jag arbetar just nu med en dokumentärserie och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig då jag blev intresserad av att höra mer efter att ha läst detta blogginlägg. Kontakta gärna mig så berättar jag mer om det projekt jag arbetar med.
matilda.andersson@titan.se