torsdag 24 april 2008

Vilket härligt väder!

Idag har det verkligen varit superskönt väder, rena sommarvärmen faktiskt. Skönt att jag slutade redan kl 14 idag, så man har lite dag kvar när man kommer hem. Jag tog en genomrensning i Gurrans rum idag, han var med och plockade bort sådant han inte längre leker med. När vi var klara tog vi hundarna och gick på långpromenad upp till sjön. Ungarna cyklade och hundarna badade lite i kanten på sjön. Ida ser inte så glad ut på bilden, hon blir så orolig att hundarna ska drunkna!

När vi kom hem gick vi och skulle kolla om det blivit några vattensalamandrar i kärrdiket bakom skogen mitt emot huset. Både barnen och jag blev jätteledsna när vi såg att grannen dumpat av 2 lass grus i diket. Fattar inte varför, alla andra lass har de dumpat på åkern, hoppas att Stefan kan låna en grävmaskin och gräva bort gruset så de får tillbaka sin favoritplats igen.

3 kommentarer:

Nallebr.. sa...

vilken härlig dag!!!
vad du ps pysslar!!
jätte fin sida du får framkalla dina sidor!!!

Yvonne sa...

Ja, du fixar så fint i photoshop så. Jag vill oxå lära mig nån gång. Visst är det skönt att vara ledig?

Pia sa...

Nallebrum sa att du visste vart jag kunde hitta penselswirlarna till photoshop (blomrankorna du har lagt in vid kortet)

Vart hittar man dom?