söndag 17 augusti 2008

Helgen



Igår var vi på karneval i Heby, snacka om att de hade tur med vädret för ett par timmar innan karnelvalståget skulle gå, så spöregnade det. Sedan sken det upp och solen kom fram. Vet inte om det var så speciellt roligt årets karnevalståg. Det verkar iallafall som vuxna karlar gärna klär ut sig till tjejer när det får chansen, eftersom så var fallet i fler av ekipagen! Jag tyckte att mini Arn var allra gulligast. Mini Arns häst, shettisen Brunte är 28 år gammal. Honom red jag och himlan på när vi var små! Det är Himlans dotter som leder honom i tåget, hoppas ni fick ett pris!

Efter tåget gick vi till tivolit en stund så barnen fick åka karusell. Det tog en stund att få dem med sig därifrån, men vi hade blivit ruinerade om vi hade varit kvar längre eftersom ett åk kostade 30kr.

På kvällen var vi till farmor och farfar och käkade kräftor från Vättern. De var väldigt goda, men inte så stora. Stefans syster, sambo och hundarna Midde och Ettan var oxå där, så det var riktigt hålligång när ungarna och hundarna busade.

Ikväll ska jag på bio med några jobbarkompisar. Vi ska se Mamma Mia och det ser jag verkligen framemot. Min favorit är ju med där, Colin Firth!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Hoppas ni haft det trevligt ikväll, och att du tyckte om filmen lika mycket som jag gjorde!

fotbollsmorsan sa...

Ja visst fick dom pris. Dom Vann!!!! Nora sa att det var bäst att hon ledde Brunte för han var nästan som en familjemedlem. Det är så kul att vi ridit honom båda två.