onsdag 20 augusti 2008

Skolstart


Idag har Ida börjat 3an och Gustav Nollan, så idag fick lillfisen åka skolbuss för första gången. Stefan var med honom i skolan i dag, men i morgon ville han åka helt själv så jag lär väl stanna hemma då. Ida fick det dummaste schemat de kunde ha gjort, att gå långdag på fredagen, helpuckat tycker jag. Det måste jag bråka lite med dem om....

Jag har jobbat till 16 idag och det känns lite mysko att veta att om inte ens ett år kan vi vara helt utspridda på andra arbetsplatser. Jag kommer att sörja när jag inte får jobba med lilla gänget. Vi har ju så roligt tillsammans när vi jobbar, samma sjuka humor. Jag kommer inte bli förstådd om jag hamnar med ett gäng tråkiga gamla gnällkärringar. Dessutom kommer mitt sätt att vara disträ att reta gallfeber på många, de flesta jag jobbar med nu vet ju hur jag är, när jag helt plötsligt är i en annan värld.

Inga kommentarer: