onsdag 7 maj 2008

Blomsterbuden


Idag knackade det på dörren och när jag öppnade kom knattarna med blomsterbud till mig. Det är ju inte så tokigt att få lite blommor, även om de kommer ifrån kohagen!

Ida sa till mig - "Mamma, det är faktiskt inte sant att man kan få eksem av kabbeleka, det sa de bara förr i tiden för att barn inte skulle gå nära vattendrag för det har min fröken sagt". Där ser man jag har då alltid trott att det var så jag.

För övrigt så har jag jobbat till 16 i dag. Vi hade möte på eftermiddagen och det var nog väldigt trist för chefen att höra våra klagomål. För en gångs skull höll vi med varandra om att det är rörigt och slitsamt just nu.

Jag har varit klantig idag oxå, ja du http://nallebrum.blogspot.com/ nu har jag varit i farten med superlim igen. Skulle "bara" fixa lite på ett hål i soffan, men råkade hälla ut typ halva flaskan superlim på mina händer och lår. Byxorna började ryka och bränna fast, jag fick slita bort dem. Så nu har jag ett sår på låret och lim över händerna. Dessutom kom det lim på bordet och jag sprang och hämta en disksvamp, problemet var att den var full med vitfärg som nu sitter så fint på vårat bruna bord. Men är man klantig så är man, Stefan sa att jag är otroligt fumlig. Det borde vara förbjudet med superlim tycker jag.

Jag har förresten bestämt mig för vilken tapet det blir nu. Ringde och beställde 3 rullar av.....ja de får ni se när det blir klart!

4 kommentarer:

Nallebr.. sa...

MEN A... nu får ni kasta superlimmet, det är inget för dig!!!ha,ha du är såå rolig!!
söta blomster bud!!!vill ni ha besök någon dag??

Monica sa...

Vilken fin bild!

Nallebr.. sa...

MEN HÅLLÅ?!!!! DAX ATT UPPDATERA:)

Anonym sa...

Kan bara konstatera, himmel va lika du och Ida är varandra...

Hälsn. från storasyrran som sett dig i yngre år!