lördag 31 maj 2008

Shopping dag!



Idag har jag och min kompis Yvonne varit i Stockholm och shoppat upp våra löner och det var inte särskilt svårt. Det var otroligt mycket folk på stan och varmt och skönt väder. Stockholm maraton gick idag så det var nog lite extra folk pga det. Vi åt thaimat som var väldigt god och jag klantade till det när jag efter maten skulle lämna min bricka och sa tack så mycket till en karl som jag trodde jobbade där, men han var en japansk turist som bara sa: It´s okej och tittade lite konstigt på mig. Sen gick han till sitt bordssällskap och jag såg att han tittade på mig och sa något till dem. Tur iallafall att jag inte gav honom min bricka som jag tänkte!

På gamla stan stannade vi och köpte glass i nybakad våffelstrut, jag kastade min för jag gillar ju inte glass så väldigt mycket så jag vet inte varför jag köpte. Tror det var sockret som var lågt kanske. Har för övrigt inte druckit Cola på 1 vecka idag, bra gjort tycker jag!

Annars så handlade jag mest till ungarna, Ida hade beställt korta vita shorts och nån topp till det som inte fick vara fjantig och barnslig, svart eller vit skulle den vara. Gustav har än så länge inte några krav på vad han vill ha för kläder, bara det inte är någon typ pikétröja med krage för det gillar han inte. Butiken Zara hade jättemycket fina barnkläder som vanligt, synd att inte den finns på närmare håll. Själv så köpte jag oxå ett par shorts och ett vitt linne.

Godnatt, godnatt, för nu ska jag sova!




3 kommentarer:

Yvonne sa...

Herregud så dumma vi ser ut...men kul hade vi! Kommer m kort snart jag oxå....måste ominstallera Ps först.

Nallebr.. sa...

härligt att få åka till s-holm och shoppa!!kul med nya kläder:)

Monica sa...

Kul med shopping!!