söndag 11 maj 2008

Vilken värme!

Nog är det typiskt att jag ska jobba helg precis när det blir det allra finaste, skönaste, härligaste vädret som finns. Jag hade mycket hellre legat i en solstol hela helgen, ätit glass och kollat in ungarna när de körde vattenspridare show, men jag fick jobba istället och det har faktiskt varit helt okej på jobbet i helgen, lugnt och skönt, ingen stress.

Ikväll har Ida och jag varit duktiga och planterat i våra land, rädisor, plocksallad, dill, persilja, morötter, ärtor, majs, gurka och en massa blomfrön av alla de slag. Vi får vara glada om det kommer upp en liten dillvippa åtminstone, eftersom jag som vanligt är entusiastisk i början, men sen kommer att glömma att vattna. Dessutom vill ju gärna Walter, Agda och Lasse ligga där och sprätta jord runt sig, så det kanske blir en salig röra i landet, färdig salladsblandning direkt.

Måste berätta om Stefans dröm han hade inatt, han drömde att han blev förlamad i 4 år och inte kunde prata eller så. Då hade jag passat på att sälja hans Cadillac, Pv och Kapitän utan att han kunde förhindra det, verkligen en mardröm för honom. Säkert så var han alldeles livrädd och kallsvettig när han vaknade! Han vet ju vad jag tycker om gamla bilar....

2 kommentarer:

Nallebr.. sa...

ha,ha stackars stefan!!
tur att drö¨mmen inte var sann
för jag skulle inte bli förvånad om du sålt bilarna:)
ha,ha

Monica sa...

ojdå vilken jävla dröm! hehe..
Underbart vädret vart!
en annan har bara varit ute i solen hela helgen:)