lördag 3 maj 2008

Nu ska här tapetseras!


Äntligen har vi varit iväg och köpt färg och lånat hem tapetprover. Jag trodde att jag bestämt mig för en tapet som jag spanat länge på, men fick syn på en hel del andra som jag gillade mycket mera. De är dessa tre här ovan som vi, eller rättare sagt jag :) väljer emellan. Den första är lite mörkare bottenfärg och de andra 2 lite ljusare. Alla skiftar i metallic, skitsnyggt. Stefan och ungarna gillar 1an bäst, jag gillar alla 3! Alla väggar blir vita utom den där vi ska ha fondtapeten.

På eftermiddagen tog vi bägge hästarna på långtur till Botebo, ca 8km. Det tog en timme ner och lilla Mumlan fick verkligen kämpa med Stefan, Ida och Gurran i kärran. Där nere blev hästarna verkade och vi fick kaffe innan vi begav oss hemåt igen. Det var så skönt i skogen och det luktade så gott efter regnet som kom igår. När vi kom hem var ungarna jättestela i ryggen, jag hade super ont i rumpan och hästarna var glada över att få sin kvällsmat!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Åh, vilka fina tapeter. Jag vill också tapetsera om!

Anonym sa...

Åh va roligt!
Själva har vi fått igen golven nu men det är ganska långt kvar till tapetsering. Alla tapeter är jättefina men jag har nog 2:an som favorit.. //Erika

Pia sa...

Supersnygga tapeter! Vad är det för märke?

Jag vill göra om vårt scrap-/pyssel-/blogg-/hund-/arbetsrum. Tänke tapetsera en fondvägg men vet inte riktigt vilken tapet...det finns så många fina!

Monica sa...

jättesnygga tapeter!! fina bilder på era barn me blommorna!
tack ja e ju det hehe..
kär i min tommy