onsdag 21 maj 2008

Ikväll har jag lekt lite i photoshop, försöker öva på oskärpa i bakgrunden på bilden för att lägga fokus på det jag fotograferat. Önskar verkligen att jag kan köpa en bättre kamera snart, nu när jag provat din Nallebrumsaren!

Det är så kul att sätta sig vid datorn och öva. Då kan jag koppla bort allt annat runt om som t ex jobbet. Vi hade stor arbetsplatsträff idag och det känns som jag inte tänker som någon annan på jobbet. Nu tror säkert all my workmates, att jag har något emot att servera mjölk eller vatten till maten, men det jag menar är bara att alla ska själva ha rätt att välja sin måltidsdryck. Varför ska vi annars fråga om speciella önskemål i levnadsberättelsen? Men det känns som alla tycker jag är ute och cyklar.... och jag hatar att vara ute och cykla. Så jag ska vara tyst och dämpa mina åsikter....NOT!

Inte nog med dessa motgångar, när vi skulle fika och jag skulle hämta fikavagnen körde jag in den i dörrkarmen så jag krossade 10 st kaffemuggar och förstörde 20 nybakade wienerbröd då juicen vickade rätt över dem. Ingen bra dag för klantskallen Anna helt enkelt.

Oj vad flummigt det här blev men vi har rensat våra rabatter ikväll oxå.

Tack och godnatt och ha det så bra

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Ja du Anna...du kan du *L*. Men jag är glad att du hoppade med mig i schemaarbetet. Vi syns på fredag em!

Nallebr.. sa...

oj oj vilken dag!!
men det är bra att du står för vad du tycker!!!

Monica sa...

Stå på dig Anna..
Man ska alltid säga vad
man tycker!.. så e jag..
fast ibland kanske man tänker
för lite haha..

Anonym sa...

Men du har ju helt rätt.

Det kanske finns de som ALDRIG druckit mjölk (eller vatten) till maten utan druckit nåt annat så varför ska de passa in i en mall nu för?

Ibland måste man stanna upp o ta en funderare... vem är till för vem inom äldreomsorgen?

Vi (personal) finns till för dem (de äldre). Utan dem skulle vi inte ha nåt jobb. Så enkelt är det... så stå på dig du Anna. Det tycker jag låter bra.

Bättre du står på dig än att nån annan gör det... *ler*

Bilden på Ida när hon blåser såpbubblor gillade jag...